Onder de noemer ‘de nieuwe BSG’ werken we aan het bouwen van een echte leergemeenschap. Op de sterke fundamenten die onze school de afgelopen jaren al gelegd heeft. We bereiken goede leerresultaten met onze leerlingen, hebben creativiteit, kunst en cultuur hoog in het vaandel staan en onze school is een hechte gemeenschap.
Met de nieuwe BSG beogen we dat onze leerlingen nog meer gemotiveerd leren, het meeste uit hun eigen talenten halen, we nog betere leerresultaten behalen en dat het onderwijs optimaal aansluit op de veranderende maatschappij. Dit willen we bereiken door keuzemogelijkheden voor leerlingen te vergroten, hen te leren hiermee verantwoordelijk om te gaan en meer te laten samenwerken. Vanzelfsprekend geldt dit ook voor de medewerkers van onze school!
Download Schoolplan
Doel | Meerwaarde voor leerlingen |
Kenmerken goede leraar |
Speerpunten waar de schoolleiding op stuurt |
---|---|---|---|
We zijn gemotiveerd om te leren |
|
|
|
We benutten onze talenten |
|
|
|
We behalen zo hoog mogelijke leerresultaten |
|
|
|
We rusten leerlingen toe op hun toekomst in de maatschappij |
|
|
|
Leren in verbinding met elkaar
Onze school is een kleinschalige maatschappij. In gezelschap van vrienden en vriendinnen, klasgenoten en docenten worden leerlingen bij ons op school volwassen. Dit is de basis van onze school. Onze mentoren geven dit bewust vorm.
MeedoenErbij horenElkaar zienVeiligheid
Waardevrij onderzoeken
We staan samen om onze leerlingen heen. Het hele team staat om de leerling heen, met hun ontwikkeling voor ogen. Ook, of juist, wanneer dit niet vanzelf gaat.
Oordeel uitstellenVragen stellenSamen
Samen maken we ons onderwijs
Op onze school werken mensen met hun eigen talent, kracht en visie aan de ontwikkeling van het onderwijs. Dit doen we op open wijze en met z’n allen. Niet alleen in woord maar ook in daad. Dit organiseren we dan ook. Hierbij benutten we de diversiteit binnen ons team.
TalentenCommunicatieOntmoetingenDiversiteitGezamenlijkheid
Werken vanuit vertrouwen
We geven onze leerlingen de ruimte om hun keuzes te maken en de effecten daarvan te ontdekken, ook in de lessen. De spanning die dit met zich meebrengt is het ons waard: we willen onze leerlingen verantwoord loslaten om hun eigen leerproces vorm te geven. Wij zijn er uiteraard om hen dit zo goed mogelijk te leren.
AutonomiePositiviteitLef
Planning | Fase | Aansturing nieuwe BSG | Mentoren | Secties |
---|---|---|---|---|
Januari |
|
|||
2018-19 |
|
|
|
|
2019-20 |
|
|
|
|
2020-21 |
|
|
|
|
2021-22 |
|
|
|