“Als docent Engels doe ik mee aan projecten waarin leerlingen bij verschillende vakken aan één thema werken. Een voorbeeld hiervan is het Wereldburgerschapsproject, waar we bij maatschappijleer, CKV en Engels vanuit verschillende invalshoeken en in verschillende werkvormen naar maatschappelijke dilemma’s kijken.
Een ander voorbeeld zijn de Samenhangprojecten waarbij leerlingen uit de tweede klas samenwerken met leerlingen uit de vierde in uiteenlopende thema’s als Het beste idee van de BSG of Kinetische kunst.
Tijdens de BSG-uren in 4 havo en 4 atheneum wordt o.a. Cambridge English aangeboden. Tijdens deze lessen gaan de leerlingen dieper op de stof in en worden zij klaargestoomd voor hun Cambridge-examen FCE of CAE. Aangezien veel hogescholen en universiteiten waarde hechten aan extra diploma’s en certificaten én steeds meer opleidingen in het Engels gegeven worden, is het behalen van een Cambridge Certificaat een mooie aanvulling op het schooldiploma. Leerlingen die zich opgeven doen mee aan een selectieprocedure die o.a. bestaat uit het maken van een intaketoets. Indien toegelaten tot de BSG-uren Cambridge volgen zij gedurende periode 2 en 3 2 uren per week Cambridge, gedoceerd door een native speaker.
